| Escaperoom | Detail | Projecten

Escaperoom

Projectomschrijving:

Om mensen bewust te maken van risico’s in en om huis is de mobiele brandweer escaperoom ontwikkeld.
Met deze escaperoom beleven bezoekers op een interactieve wijze brandrisico’s.
De escaperoom is gemakkelijk op- en af te bouwen en kan daardoor op veel locaties worden geplaatst. De escaperoom kan zowel intern als extern worden ingezet. Bijvoorbeeld bij open dagen en evenementen.
Ook zijn samenwerkingen aangegaan met bedrijven, organisaties en instellingen. Op deze manier kunnen wij de escaperoom optimaal exploiteren.
Een hbo-student communicatie heeft onderzoek gedaan naar een geschikte marketingstrategie voor de escaperoom. Via de brandwondenstichting kunnen bezoekers meer informatie krijgen of brandpreventieproducten bestellen.
Deelnemers worden voor brandveiligheidstips doorverwezen naar de website van Brandweer Nederland. Daardoor kunnen we meten hoeveel mensen naar aanleiding van een bezoekje aan de escaperoom thuis actie ondernemen. Op een later moment doen we onderzoek op basis van de verzamelde emailadressen.

Doel:

Vergroten bewustwording rondom brandveiligheid

Methodiek:

  • Gamification / belevenis

Lokatie:

Op beurzen, bedrijven, op diverse lokaties.

Exposure:

  • Interview Radio 2 (Domien Verschuren).
  • Filmpje/interviews regionale/lokale media.
  • Roadshow bij brandweerposten in de regio.
  • Aandacht op social media.
  • Gebruik van mediakanalen waar de escaperoom te gast is.
 | Escaperoom | Detail | Projecten
 | Escaperoom | Detail | Projecten
 | Escaperoom | Detail | Projecten

Downloads

Contactgegevens

Heeft u vragen over dit project of wilt u ermee aan de slag?

Dhr. M. Boekholt

Samenwerkende organisaties