| 3 minuten is niks | Detail | Projecten

3 minuten is niks

Project omschrijving

Waar men vroeger nog de nodige tijd had om te vluchten als er brand uitbreekt, is er nu slechts 3 minuten tijd. Branden ontwikkelen zich sneller dan vroeger door toegenomen ‘vuurlast’ in woningen en opkomst van bijvoorbeeld kunststofmeubelen.

Mensen zijn zich hiervan vaak niet bewust. Ze denken dat ze gerust alles nog kunnen pakken en de andere huisgenoten mee kunnen nemen. Dit is niet het geval. Je hebt 3 minuten. Niks meer en niks minder. Daarom belangrijk dat mensen zich goed voorbereiden!

Doelstellingen

Inwoners van de provincie Groningen bewust maken van het belang van een vluchtplan en preventie van brand, zoals werkende rookmelders. 

Methodiek

  • Voorlichting
  • Draagvlak creëren

Ervaringen

De pakkende slogan en mooie logo pakt en sluit goed bij de doelgroep.
De campagne leent zich voor diverse speel- en spelmogelijkheden.

Effectmeting

nog niet bekend.

Exposure

Uitdragen tijdens het Groningse hardloopevenement 4mijl en 4mijl4you, voorlichtingen en bijeenkomsten, bioscoopreclame, social media, flyeren, internet en intranet.

Setting / Locatie

Breed inzetbaar: van eigen organisatie tot trainingen, bijeenkomsten en voorlichtingen voor externe partijen.