Project omschrijving
Waar men vroeger nog de nodige tijd had om te vluchten als er brand uitbreekt, is er nu slechts 3 minuten tijd. Branden ontwikkelen zich sneller dan vroeger door toegenomen ‘vuurlast’ in woningen en opkomst van bijvoorbeeld kunststofmeubelen.
Mensen zijn zich hiervan vaak niet bewust. Ze denken dat ze gerust alles nog kunnen pakken en de andere huisgenoten mee kunnen nemen. Dit is niet het geval. Je hebt 3 minuten. Niks meer en niks minder. Daarom belangrijk dat mensen zich goed voorbereiden!
Doelstellingen
Inwoners van de provincie Groningen bewust maken van het belang van een vluchtplan en preventie van brand, zoals werkende rookmelders.
Methodiek
- Voorlichting
- Draagvlak creëren
Ervaringen
De pakkende slogan en mooie logo pakt en sluit goed bij de doelgroep.
De campagne leent zich voor diverse speel- en spelmogelijkheden.
Effectmeting
nog niet bekend.
Exposure
Uitdragen tijdens het Groningse hardloopevenement 4mijl en 4mijl4you, voorlichtingen en bijeenkomsten, bioscoopreclame, social media, flyeren, internet en intranet.
Setting / Locatie
Breed inzetbaar: van eigen organisatie tot trainingen, bijeenkomsten en voorlichtingen voor externe partijen.